Ugandában több mint 700 000 motorkerékpár-taxi, közismert nevén „boda-boda” található. A Boda-bodas a fõ közlekedési forma a legtöbb ember számára a régióban, több okból is: megfizethetõség, a sûrû forgalomban való könnyû mozgás és a korlátozott tömegközlekedés. A Boda-bodák a lakosság 5% -ának fontos bevételi formát jelentenek, és gyakran a vidéki területeken az egyetlen elérhetõ és megfizethetõ közlekedési eszközt jelentik.
Az elektromos árammal hajtott motorkerékpáros taxik új modellje azonban megváltoztatja az innovációt, és gazdasági és környezeti elõnyökkel jár. Az alacsonyabb energia- és karbantartási költségek miatt nemcsak javítják a jármûvezetõk bevételét, hanem csökkentik a kibocsátást és a zajt is.
Zembo (Zero Emission Motorkerékpár Boda) egy induló vállalkozás, amely fenntartható mobilitási megoldásokat kínál Afrikának. A Zembo elektromos motorkerékpárjai és a napelemes töltõállomások hálózata 2019 óta forradalmasítja az ugandai boda-boda piacot. A PREO támogatásával a Zembo célja, hogy kiterjessze hálózaton kívüli napelemállomás-hálózatát Uganda külvárosaira és vidékére, a Masaka út mentén. 120 km -es artéria, amely összeköti Kampala fõvárosát Masaka délnyugati városával.
A Zembo által a Kampala és Masaka közötti hálózaton kívüli napelem-töltõállomások folyosójával összekötõ projekten belül a PREO-támogatás lehetõvé teszi a Zembo számára, hogy 20 új munkahelyet teremtsen azoknak a technikusoknak, akik továbbképzésen vesznek részt további flotta kiszolgálásához. e-motorkerékpárok. A flotta 6 e-motorkerékpárral bõvül minden olyan hálózaton kívüli állomáson, amely a helyi falvakat és a környezõ területeket szolgálja ki. A napelemmel mûködõ, hálózaton kívüli akkumulátor-töltõállomások elsõ folyosójának biztosítása e-motorkerékpárok számára Afrikában hosszú távon többletbevételt jelent a jármûvezetõk számára, és így jelentõsen befolyásolja háztartási jövedelmüket.
Ilyen napelemet vásárolhat a Rapid Solar Kft.-től is, ahol ezen felül komplett napelem rendszer összeállításokat is megtalál.